2015-02-03

A ŠKODA legyártotta a 17 milliomodik járművét


Mladá Boleslav / Budapest, 2015. február 2. – A ŠKODA legyártotta a 17 milliomodik járművét. A jubileumi autó – egy „Corrida vörös” színű ŠKODA Rapid Spaceback – január 30-án gördült le a gyártósorról a ŠKODA központi üzemében, Mladá Boleslavban. A jármű egy németországi ügyfélhez kerül majd. Ez a mostani termelési jubileum is jól mutatja a cseh autógyártó növekedési stratégiájának sikerességét. A ŠKODA - a mintegy 120 éves történelme során - 2014-ben először gyártott és értékesített több mint egymillió járművet egy naptári év alatt. Az elkövetkező években a ŠKODA szeretné legalább másfél millióra növelni az évente kiszállított autók számát.

„A ŠKODA rendkívül jól teljesít.” – mondta Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, a ŠKODA igazgatótanácsának elnöke. „Az 1905 óta legyártott 17 millió jármű jól mutatja a márka erejét és kitartó sikerét. Csupán 1991 óta, amikor a ŠKODA csatlakozott a Volkswagen Csoporthoz, több mint 12 millió járművet gyártottunk. Ma már határozottan kijelenthetjük, hogy a nemzetközi volumengyártók „Bajnokok Ligájába” tartozunk. Új típusai révén a ŠKODA tovább növekszik majd a következő években.” – tette hozzá Vahland.

A ŠKODA a világ egyik legrégebbi autógyártó vállalata. A vállalat 1905-ben kezdett el autót gyártani: ebben az évben építették meg a ŠKODA alapítói, Laurin és Klement, az első autójukat Mladá Boleslavban, egy Voiturette A típust. Azóta a vállalat 17 millió járművet gyártott a csehországi és nemzetközi üzemeiben.

A ŠKODA különösen azóta indult hihetetlen növekedésnek, hogy 1991-ben csatlakozott a Volkswagen Csoporthoz. Lenyűgözően gyors újjáéledésével a legendás márka egy nemzetközileg is sikeres gyártóvá vált, amely jelenleg hét típus több mint negyven modellváltozatát kínálja. A ŠKODA történelme során 2014-ben először lépte át a mágikus határt, egy év alatt egymillió járművet gyártott, illetve értékesített. A márka világszintű értékesítése 2014-ben új rekordot ért el 1,04 millió jármű kiszállításával.

„Ezután sem ülünk majd nyugodtan a babérjainkon, hanem tovább növeljük a tempót.” – mondta Prof. Vahland. A vállalat az elkövetkező években szeretné legalább évi másfél millióra növelni a kiszállított járművek mennyiségét. A növekedési stratégia motorja a ŠKODA minden idők legnagyobb típusoffenzívája. A márka típuspalettája átfogóan megújult és fontos szegmensekre is kiterjedt 2011 óta. Legfrissebb tagja az új ŠKODA Fabia, amely a néhány hónappal ezelőtti bevezetése óta új mércét állított fel a kisautók kategóriájában. Az új ŠKODA Superb pedig már idén február közepén bemutatkozik. A ŠKODA teljesen új fejlesztésű zászlóshajója új korszakot nyit a márka számára, és minden idők legjobb ŠKODA autója lesz. A piaci bevezetése idén júniusban kezdődik.

A gyártó a növekedési stratégiájával Európán kívül a nemzetközi fejlődő piacokat is célba vette. Mindenekelőtt a kínai piac játszik kulcsfontosságú szerepet ebben. Kína 2014-ben a ŠKODA teljes értékesítésének 27 százalékát adta, így továbbra is a gyártó legnagyobb piacának számít.

A vállalat nemzetközi törekvései a globális termelési hálózatán is visszatükröződik, amely jelentősen bővült az elmúlt években. Így jelenleg összesen 13 üzemben készülnek ŠKODA járművek Csehországban, Kínában, Oroszországban, Indiában, Szlovákiában, Kazahsztánban és Ukrajnában. A következő években a cseh autógyártó szeretné tovább bővíteni a gyártási kapacitását.

A ŠKODA AUTO termelésének főbb mérföldkövei:

További híreink