2015-08-19

180 lóerővel térhet vissza a Lada


Jutányos autókkal és izgalmasnak ígért sportmodellekkel térhet vissza Magyarországra a Lada. Azt ígérik, bírni fogják a rossz utakat.

Ma délelőtt sajtótájékoztatót tartott a LADA Hungary Disztribúció Kft. vezetése a márka visszatéréséről. Ormos István, a Duna Autó Zrt, tulajdonosa, aki 1958 óta van az autós szakmában, a márkakereskedői szerepből a Lada esetében importőrré is válik.

Budán kezd a Lada


Egyelőre az észak-budai helyszín biztos, ahol az Autóvárosban meglévő tíz mellé 350 négyzetméteres új szalon épül, mintegy 150 millió forintos beruházással. A központi szalon megnyitását november 1. és 10. közé tervezi a vezérképviselet. Még idén két-két kelet-magyarországi és dunántúli márkakereskedés létrehozása a cél.

Jövőre lesz 40 éves a 4x4-es matuzsálem. Hajtásláncát tekintve azonos a 4x4 és a 4x4 Urban, amely a régi Nivából ismeretlen kényelmi funkciókat kínál, köztük ülésfűtést és légkondicionálót. A Lada nem használhatja a Niva nevet, az a General Motorsé maradt a Chevy Niva nyomán

A tervezett piaci részesedésről nem hivatalosan azt sikerült megtudni, hogy akár három százalékot is elképzelhetőnek tart a menedzsment. Viszonyításképp a Dacia 5-5,5 százaléknál tart, amit több mint 10 év alatt sikerült elérni, a Renault-szalonokra épülő, jóval szélesebb kereskedőhálózattal és agresszív árpolitikával.

Árak: majd ősszel


Drágák a Lada újdonságai sem lesznek az ígéretek szerint. "Tetszetős autókat kell adni, jó áron" - mondta az alapvető célkitűzésről Markó Zoltán projektigazgató. Konkrét összegeket még nem tudni, de Ormos István, az importőr tulajdonosa célcsoportként azokat a használtautó-vásárlókat is megemlítette, akik 1,5 millió forintot szánnak autóra. Egy részüket valóban elcsábíthatja egy új autó, amelyhez összesen fél- vagy egymillió forintot kell felvenni hitelként.

Öt éve szűnt meg a személyautók forgalmazása, a képen a 110-es sorozat kombija, a 2111. Az elmúlt időszakban csak Nivák szerepeltek kisebb cégek kínálatában

Egyelőre az importőr a ladaauto.hu honlapon lesz elérhető, de a weboldal még nem működik. A lada.hu domaint jelenleg a Nivák értékesítésével foglalkozó Park Autójavító Bt. üzemelteti. (Náluk a Nivák listaára 3 355 000-5 259 000 között mozog.) Apropó, Niva: az új importőr azért használja a Lada 4x4 nevet, mert a Niva a Chevy Niva gyártása kapcsán az amerikai partnernél maradt. A jövőre 40 éves típus Lada 4x4 és Lada 4x4 Urban néven lesz kapható.

A Lada választéka a ferdehátú ötajtósoktól a Niva pickupon át a dobozos Kocka Ladákon át korábban is viszonylag széles volt, más kérdés, mi jutott el ebből Magyarországra. A viszonylagos siker feltétele a választék bővítése.

Granta: a Lada Loganja


Indulásként a lépcsőshátú Granta lesz az alapmodell, nagyjából ez a Lada Loganja. Nagyobb valamivel a Granta ötajtós változata, a harmadik kivitel a Granta Sport. A korábban általunk is vezetett Kalina modellfrissítés utáni változatban érkezik hozzánk. Lesz belőle ötajtós ferdehátú és a kiskocsik között ritka kombi is, amely a SEAT Ibiza ST, a Škoda Fabia Combi és a Renault Clio Grandtour olcsó alternatívája lehet. A Kalina Cross három centivel nagyobb hasmagasságú verzió, marconább külsővel, de elsőkerék-hajtással, ami mostanság divatos.

Lesz gyári alkatrész a kínálatból rég kifutott autók számára is. Erről az Ezeröcsiről itt olvashattok részletesen

Induláskor csak 1,6 literes benzines motorok lesznek elérhetők, 8 és 16 szelepes változatban. Mivel az európai homoligizáció még folyik, nincsenek róluk végeleges műszaki adatok, így teljesítményüket sem ismerjük. A hengerenként kétszelepes 80-85, a négyszelepes 100-105 lóerős lehet. Az biztos, hogy ötfokozatú kézi váltó mellett automatikus is lesz a Kalinához.

Sportos Ladák, turbómotorral


180 lóerővel térhet vissza a Lada
20 lóerővel erősebb a Kalina Sport az alapváltozatnál. Többek között más a futóműve, a vezérlése, a fékje és a belső tere
A Lada Sport tevékenysége nem korlátozódik a WTCC túraautó világbajnokságra. Termékvonalként már novembertől megjelennek nálunk is a Lada Sport modellváltozatok. Gyári tuningváltozat egyelőre a Kalinából és a Grantából készül.

Sportfutómű, nagyobb fék, eltérő gumiabroncs, új váltó-áttételezés, áthangolt elektronika és hegyesebb vezérműtengely különbözteti meg ezeket a modelleket az alapverzióktól. A szívómotor 20 lóerővel erősebb lesz, de a motorblokkban bőven vannak még tartalékok. A gyárban már készül a turbófeltöltéses változat, amely 180 lóerős.


A HungaroLada végelszámolása óta, tehát öt évig szünetelt a személyautók importja. Az új importőr nyitni kíván a régi ladás közönség felé, biztosítva a rég kifutott modellek alaktrészellátását. A gyár vállalása szerint a korábbi modellekhez is lesznek gyári alkatrészek, egészen az 1970-es évekig visszamenőleg, ami fontos a még forgalomban lévő, mintegy 73 000 autó gazdája számára.

forrás: www.vezess.hu

További híreink