159
Bízunk a Kiában , Kia, Duna Autó zrt - Duna Autó Zrt.
 

Bízunk a Kiában

Az Ön által vásárolandó/vásárolt gépjármű 7 év garanciával rendelkezik.

Ugye Önnek is ismerős és fontos, akár a vásárlási döntését is befolyásoló jellemzője ez a kiválasztott gépkocsijának?



Mindannyian tudjuk, hogy miért is jó a vásárlónak, a használónak az általa használt gépjármű garanciális időszaka, hiszen ekkor a javításért ˝nem kell fizetni˝. De tisztában van azzal is, hogy ez az egyszerűnek tűnő jellemző nem egy, hanem négy - különböző jellemzőkkel rendelkező - szakaszból áll?



1. Jótállás

Bizonyos tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó jótállási kötelezettséget jogszabály ír elő. Ez annyit jelent, hogy a gyártó, forgalmazó garantálja, hogy a megvásárolt termék legalább egy évig kifogástalanul fog működni. Az egy év a fogyasztási cikk átvételével vagy - amennyiben azt a forgalmazó, avagy megbízottja végzi - az üzembe helyezés napjával kezdődik. A kötelező jótállású termékek egyik csoportjára - ide tartozik a hűtő-, a mosógép, a tűzhely, a varrógép, a porszívó, a gépkocsi, a telefon vagy a mobiltelefon - a termék fogyasztói árára való tekintet nélkül, a másik csoportra - például tévé, rádió vagy óra - csak bruttó 10 000 Ft vételár felett kötelező a jótállás.

A jótállás esetében a vásárlónak nem kell bizonyítania, hogy vétlen a termék meghibásodásában. A gyártó illetve forgalmazó a jótállási kötelezettség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a vásárlás után keletkezett: a vásárló rendellenesen használta a terméket, illetve az valamilyen külső behatás következtében romlott el. Jótállás esetén a meghibásodás idejét kell figyelembe venni, nem azt, hogy az mikor vált felismerhetővé.



A jótállás tartalmáról a forgalmazónak magyar nyelvű, közérthetően megfogalmazott jótállási jegyet kell kiállítania a vevő részére. A jótállási igény csak ezzel a jeggyel érvényesíthető a forgalmazónál vagy a feltüntetett szakszerviznél. Nem a fogyasztó feladata, hogy ellenőrizze a termék azon tulajdonságait, amelyekre a jótállás vonatkozik Jó tudni, hogy a jótállás ideje a javítással töltött idővel meghosszabbodik.
Ha a vásárlást követő 3 napon belül történik a meghibásodás, és a hiba a rendeltetésszerű használatot akadályozza, a forgalmazó köteles az árut kicserélni. Érdemes tehát rögtön vásárlás után kipróbálni, ellenőrizni a terméket.

- 151/2003. (IX. 22.) Korm. Rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

2. Szavatosság

A szavatossággal az eladó felelősséget vállal azért, hogy az eladáskor hibátlan terméket adott át a vevőnek, tehát nincs olyan rejlett hibája, amely csak későbbi fog kiderülni. A vevőnek érdemes alaposan megvizsgálni, ellenőrizni a terméket, mert amennyiben a vásárlás időpontjában ismerte a vagy ismernie kellett hibát, vagy a hiba a vevő által adott anyag hibájára vezethető vissza, akkor szavatossági igénnyel nem léphet fel. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha a vásárlás időpontjában nem felel meg a jogszabályban előírt tulajdonságoknak; nem rendelkezik az azonos fajtájú termékre jellemző minősséggel; alkalmatlan ugyanazokra a célokra, melyre azonos fajtájú terméket rendszerint használnak; nem rendelkezik a termék leírásában, illetve mintában szereplő tulajdonságokkal; vagy nem lehet arra a célra használni, amit a vevő elképzelt, és amivel a forgalmazó is egyetértett. Szavatosság kiterjed a hibás összeszerelésre, valamint arra az esetre is, ha a vevő a használati útmutató hibája miatt rosszul szereli össze a terméket.

A gyártón és az importálón számon kérhetők azok az állítások, tulajdonságok, amelyek a termék címkéjén vagy a használati útmutatóban szerepelnek, illetve a reklámokban közölnek. A kereskedő viszont mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy azokat nem ismerte és nem is kellett ismernie, az információkat a vásárlás időpontjáig helyesbítették, illetve a reklám a vásárlót döntésében nem befolyásolhatta.

A fogyasztók a hiba felfedezése után minél hamarabb kötelesek érvényesíteni szavatossági igényeiket, illetve ha menthető okból erre nem képesek, legfeljebb két hónapon belül. A vásárlástól számított két éven túl azonban nem érvényesíthető szavatossági igény. Nem mindegy azonban, hogy mikor észleli a vásárló a termék hibáját. A vásárlást követő hatodik hónap végéig jelentkező hiba esetén a forgalmazónak kell bizonyítania, hogy a hiba a vásárlás időpontjában nem volt a termékben. A hat hónap leteltével azonban vevőnek kell bizonyítania, hogy a hiba vásárláskor is létezett. A bizonyítás ilyenkor már igen nehéz, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség, illetve más független, akkreditált intézmény - például a KERMI - által végzett vizsgálat költségeit a vevőnek kell állnia, azonban, ha a kifogása alaposnak minősül, a forgalmazó köteles ezt megtéríteni.

Fontos megjegyezni, hogy a bevizsgáló intézmények állásfoglalásai nem kötelező érvényűek, tehát sem a forgalmazó, sem a vásárló nem köteles elfogadni azokat: Ha nem tudnak megegyezni, békéltető testülethez vagy bírósághoz fordulhatnak.

Jótállási és szavatossági igények érvényesítése

A jótállás és a szavatosság érvényesítése során a vásárló elsősorban a termék javítását vagy cseréjét, másodsorban árleszállítást vagy a termék árának visszafizetését kérheti. A fogyasztó igényét a forgalmazóval, jótállás esetén a szakszervizzel szemben is érvényesítheti. A vásárlást számlával, blokkal kell igazolni, jótállás esetén a jótállási jegyet is be kell mutatni. A jótállás viszont elveszik, ha a fogyasztó maga javítja, vagy javíttatja a terméket, ezért jótállási időn belül a jótállási jegyen feltüntetett szakszervizt vagy a forgalmazót kell felkeresni!

3. Gyártói garancia

A Magyarországon érvényben levő jogszabályi kötelezettségeken túl egyes gépkocsiforgalmazók meghosszabbítják a vásárlást követő első évre szóló kötelezettségeiket. Céljuk ezzel az általuk képviselt márka műszaki színvonalának, megbízhatóságának bizonyítása, és azzal a vásárlói bizalom megszerzése. A gépkocsi tulajdonosának az ezen időszakban történt meghibásodások költségét továbbra sem kell megtérítenie a márkaszerviz irányába, de a garancia feltételeit be kell tartania. Ezen feltétetekről minden esetben a szervizfüzet ad pontos tájékoztatást.

4. Kiterjesztett garancia

A gyártói garancia megszűnésével alapesetben az esetlegesen felmerülő javítási költségek a gépkocsi tulajdonosára hárulnak. Ezen akár egyszeri, de nagymértékű költségek elkerülésére ad lehetőséget az alapvetően biztosítási rendszerben elérhető kiterjesztett garancia. Ennek célját, szükségességét, a gépkocsi-tulajdonos számára történő megtérülését legegyszerűbben a mindenki által előfizetett kötelező felelősségbiztosítás, vagy akár a casco rendszere alapján érdemes átgondolni. Egy karambolnál sincs sajnos minden esetben a tulajdonos zsebében az okozott, vagy elszenvedett kár kijavításához szükséges pénz, mely hiányosság a gépkocsi működésképtelenségét eredményezhetné. Az adott alkalmankénti, de magas költségekre való felkészülés helyett egy arányában szinte összehasonlíthatatlanul alacsony, de fix költséggel váltható meg a gépkocsi menetbiztonsága. Ez a karambolos esetekben az említett casco és kgfb, a szervizelésnél a kiterjesztett garancia szolgáltatása. Számoljon, megéri!


Kia gyári garancia:

2010-től Európában 7 év garancia minden Kia modellre

A 2009-es év kiemelkedő eladási mutatóit a Kia Motors Europe piacvezető, 7 év garanciával ünnepli, amelyet 2010-től minden Európában értékesített modellre kiterjeszt. A vállalat ezzel a lépéssel ismét megmutatja, hogy a Kia márka mindig "a meglepetés erejével" hat.

Az új 7 év Kia garancia Európa több mint 20 országában*, köztük a legjelentősebb piacokon minden 2010. január 1. után eladott és regisztrált új Kia járműre érvényes.

Ez a garancia teljes gépjárműre vonatkozó, gyártói garanciát jelent, és minden egyes járműre 7 évig, illetve 150 000 km futásteljesítményig érvényes, amelyik ezek közül előbb bekövetkezik. Az első 3 évben nincs kilométer korlátozás **.

Ezen felül, modelltől függően, 7-12 éves átrozsdásodás elleni garanciát kínálunk.

A 7 év Kia garancia nagy előnye, hogy nemcsak az eredeti tulajdonos nyugalmát és megelégedettségét biztosítja, hanem a garancia a későbbi tulajdonosokra is átruházható. Bizonyos részekre eltérő feltételek érvényesek***, a garancia alól pedig kivétel az olyan kopó-forgó alkatrészek normál elhasználódása, mint a gumiabroncsok, a fékbetétek vagy a tengelykapcsoló-betétek.

* A garancia több mint 20 európai országban érvényes, köztük EU-tag és EU-n kívüli országokban - kérjük, ellenőrizze a helyi feltételeket.

** A teljes garanciális időszak 150 000 kilométer megtételéig érvényes, de az első 3 évben nincs kilométer korlátozás. Kivételt képeznek ez alól a kereskedelmi használatú (pl. taxi, oktató autó stb.) járművek, ahol a garancia az első 3 évben is 150 000 kilométerig korlátozott.

*** A garancia további részletei:

  • A fényezésre 5 év vagy 150 000 km a garancia.
  • Az audio- és navigációs rendszerekre 3 év vagy 100 000 km.
  • A gyári alkatrészekre, kiegészítőkre és akkumulátorokra 2 év.
  • A garancia alól kivételt képez a kopó-forgó alkatrészek (pl. gumiabroncsok, a fékbetétek vagy a tengelykapcsoló-betétek stb.) üzemszerű használatából eredő kopása, elhasználódása.
  • Ez a garanciaprogram nem vonatkozik a következő modellekre: Kia K2900 (K2500 és K2700) haszongépjármű, 2010 modellév előtti Carnival, és 2010 modellév előtti Sorento.

Munkatársaink

Móder Zsolt

szerviz tanácsadó
Telefon:
+36 1 801 4008

Szabó József

szervizvezető
Telefon:
+36 1 801 4084

Gölöncsér Zsolt

alkatrész értékesítő
Telefon:
+36 1 801 4020
Adatkezelési tájékoztató

© 1989-2018 Duna Autó Zrt. Minden jog fenntartva.
Az adatok tájékoztató jellegűek, az előzetes bejelentés nélküli változtatás jogát fenntartjuk!